Recepten

Tonijnsalade met appel en zongedroogde tomaat

Tonijn bevat eiwitten die goed zijn voor je spieropbouw (de vorige post bevatte ook al aardig wat eiwitten! We zijn op dreef). Super lekker maar om zomaar een bakje tonijn weg werken gaat mij toch iets te ver. Kant en klare tonijnsalades bevatten soms gluten en/of lactose dus kan je ze het beste zelf maken (dat is ook nog lekkerder ook). Doe deze tonijnsalade met appel op brood of gebruik het voor bij je sla.

Ingrediënten:

  • 1 blikje tonijn op water
  • Halve zoetzure appel
  • 6 zongedroogde tomaten
  • 1,5 el. glutenvrije mayonaise (Calvé)
  • Scheutje ketchup
  • Sap van een halve limoen of citroen
  • Zwarte peper

Laat de tonijn uitlekken en doe in een kom.

Snij de appel en zongedroogde tomaten in kleine stukjes en doe bij de tonijn in de kom.

Voeg de mayonaise, ketchup en limoen- of citroensap erbij en meng tot het allemaal goed gemengd is.

Breng op smaak met verse peper en eventueel meer limoen- of citroensap.

Dat was ‘m alweer! Geniet van je tonijnsalade met appel!

Vorige post

Gekookt ei met avocado

Volgende post

Rucola met geitenkaas en geroosterde paprika

Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!