Recepten

Rucolasalade met gerookte kip en mangochutney

Glutenvrij uit eten gaan blijft een uitdaging maar lunchen wordt steeds ietsje makkelijker. Bij de Bagels & Beans bij mij om de hoek weet ik zeker dat ik het overleef en daar kunnen ze de bagels heel lekker beleggen.

Rucolasalade met gerookte kip

Nu had ik zin in een salade als lunch en had ik eventjes geen inspiratie meer. Meestal pak ik dan instagram erbij en ga ik op zoek naar iets lekkers. Daar zag ik een post van iemand (ik weet even serieus niet meer wie) die bij de bagels & beans was geweest. Dit lijkt wel een gesponsorde post zeg! (Dat is het dus niet, dat je het even weet). Maar even terug naar de bagel. Die was belegd met kip en hummus en mangochutney! Dat was precies waar ik zin in had. Ik had alleen geen zin in brood.

Toevallig stond mangochutney al op het programma dus dat kwam mooi uit. Die heb ik dus eerst even zelfgemaakt en daarna deze salade gemaakt. Eigenlijk krijg je vandaag dus 2 recepten in 1. Het kost je wat tijd maar dan heb je wel iets smakelijks! Lekker dat ‘ie is! Ik raad hem dus aan, dat snap je.

Eet smakelijk!

Rucolasalade met gerookte kip

Druk af!
Rucolasalade met gerookte kip en mangochutney
Rucolasalade met gerookte kip
Prep Tijd 10 minuten
Kook Tijd 35 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Mangochutney
Salade
Prep Tijd 10 minuten
Kook Tijd 35 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Mangochutney
Salade
Rucolasalade met gerookte kip
Instructies
Mangochutney
  1. Snipper de sjalotjes.
  2. Schil de mango’s (of gebruik zo’n super handige mango snijder) en snij hem in kleine blokjes.
  3. Schil en snipper de gember.
  4. Giet in een steelpannetje met dikke bodem een scheutje olijfolie en fruit daar de sjalotjes in.
  5. Doe vervolgens de mango, gember, appelciderazijn en de cayennepeper erbij. Hou je niet zo van pittige chutney doe er dan wat minder in!
  6. Laat 25 minuutjes op een laag vuurtje pruttelen. Blijf roeren.
  7. Voeg na 25 minuten de honing erbij en laat nog 10 minuten verder pruttelen.
Salade
  1. Snij de gerookte kip in dunne plakken.
  2. Pak een bord en leg daar de rucola op.
  3. Leg de kip weer bovenop de rucola, schep er een bolletje houmous op.
  4. Bestrooi de houmous met paprikapoeder.
  5. Smeer 1 grote eetlepel mangochutney over de kip en strooi er pompoenpitten overheen.
Deel dit Recept
Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!