Recepten

Quinoasalade met gerookte zalm

Een paar weken geleden ben ik begonnen met CrossFit, een heerlijke sport waar je echt een volledige body work-out krijgt in een uurtje tijd. HEERLIJK! Ja het is afzien maar het geeft wel een heerlijke rush. Ik merk alleen dat ik door al dat gesport vooral zin heb in gezond eten (wat een fijne bijkomstigheid is)! Nu gebruik ik direct na het sporten aminozuren, vitamine C en eet ik snelle koolhydraten (banaan of een gluten- en lactosevrije sportreep) maar een uurtje later moet er toch echt weer gegeten worden. Een zware maaltijd krijg ik niet weg en dan is deze quinoasalade met gerookte zalm echt de perfecte oplossing!

Compleet glutenvrij, lactosevrij, kippeneivrij, sojavrij en vrij van geraffineerde suikers.

Quinoa met gerookte zalm

Ingrediënten:

  • Quinoa (van bijv. Nature Crops)
  • Glutenvrij groentebouillonblokje
  • Gerookte zalm
  • Avocado
  • Komkommer
  • Cherry tomaten
  • Maïs

Bereiding:

Was de quinoa (tenzij je de voorgewassen variant hebt) en breng deze met een ruime hoeveelheid water en een bouillonblokje aan de kook.

Roer de quinoa af en toe eventjes en kijk of het al goed is.

Snijd de gerookte zalm, komkommer, avocado en cherry tomaatjes in kleine stukjes en doe deze alvast in een kom.

Vergeet niet af en toe de quinoa te bekijken en te roeren.

Voeg de maïs bij de ingrediënten in de kom.

De quinoa is klaar als alle korreltjes open gebarsten zijn (zo lijkt het tenminste).

Giet het water af en voeg de quinoa toe aan de overige ingrediënten.

Eet smakelijk!

Vorige post

Glutenvrije eierkoeken met haver

Volgende post

Glutenvrij broodje met gerookte kip

Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!