Recepten

Paleo bananenbrood

Een van de lastigste dingen van het volgen van een paleodieet vind ik dat de variatie er snel uit gaat. Ik ben op een gegeven moment ook een keertje klaar met fruit als tussendoortje. Dat eet ik vaak ook al bij mijn ontbijt en halverwege de dag.

Paleo bananenbroodMaar wat moet je dan wel als tussendoortje eten als je eigenlijk ook niet heel goed tegen noten kan? Dan kan je prima dit bananenbrood eten! Het originele recept komt van Marinka van EetPaleo maar ik heb er net een andere variant van gemaakt. Super lekker en heel makkelijk om in te vriezen in hapklare plakken. Kan je hem mooi meenemen naar je werk. Ideaal!

Ben je nou wel fan van bananenbrood en heb je lieverd meer een cake-achtige structuur en eet je ook gewoon suiker dan is dit bananenbrood ook een aanrader! Paleo bananenbrood

Recept Afdrukken
Paleo bananenbrood
Paleo bananenbrood
Prep Tijd 10 minuten
Kook Tijd 50 minuten
Porties
plakken
Ingrediënten
Prep Tijd 10 minuten
Kook Tijd 50 minuten
Porties
plakken
Ingrediënten
Paleo bananenbrood
Instructies
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Smelt de kokosolie en meng deze samen met de 4 bananen en eieren in de keukenmachine. Het is wel belangrijk dat de kokosolie niet te heet is.
  3. Voeg de tapiocameel, kokosmeel, baksoda, vanille aroma en kruiden toe en meng tot het een geheel is.
  4. Hak de walnoten in kleine stukjes en spatel deze samen met de chocolate chips door het mengsel.
  5. Giet in een met bakpapier beklede cakevorm en zet ±50 minuten in de oven. Hou de cake goed in de gaten!
  6. Laat afkoelen en geniet!
Deel dit Recept
Vorige post

Vraag het de diëtist!

Volgende post

Glutenvrije pim's cake

Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!