Recepten

Glutenvrije pincho’s

Het is bijna zomer (wat zeg ik? Het is morgen officieel al zomer) en dat betekent tijd voor zon en glutenvrije pincho’s. Heerlijke hapjes op ciabatta brood van

Een pincho of pinxto is een klein hapje, dat veelal gegeten wordt in een bar. Het is traditioneel in Spanje vooral in de Baskenland en Navarra. Maar is het niet gewoon tapas? Nope! Wat de pincho zo speciaal maakt is dat ze bijna altijd een prikkertje bevatten en de ingrediënten op een stukje brood geserveerd worden.

Glutenvrije pinchos_2

Glutenvrije pincho’s

Maar het krijgen van glutenvrije pincho’s is nog een hele uitdaging! Wat zeg ik? Ik heb nog geen plek gevonden waar ik zomaar glutenvrije pincho’s kan eten. Dus dan maak je het zelf! Maar met welk brood? De ciabatta van Schär leent zich daar uitstekend voor.

glutenvrije pincho's

Gebruik je de rustica of de gewone ciabatta, ze zijn makkelijk te snijden, te verkrijgen en dus ideaal voor de glutenvrije pincho’s. Ik heb vandaag gekozen voor pincho’s met vlees, maar er zijn honderden combinaties te bedenken! Wat is jouw favoriet?

glutenvrije pincho's

Deze post is gesponsord door Schär.

Recept Afdrukken
Glutenvrije pincho’s
Glutenvrije pincho's
Porties
pincho's
Ingrediënten
Porties
pincho's
Ingrediënten
Glutenvrije pincho's
Instructies
  1. Snij de ciabatta in vijf gelijke plakjes. Verhit ondertussen de grillpan. Smeer de ciabatta’s in met olijfolie en grill ze tot ze knapperig zijn en er streepjes op verschijnen.
  2. Leg de broodjes op een gezellige plank of een bord.
  3. Halveer de groene aspergetips. Je hebt er echt maar 10 nodig voor 5 pincho’s. Grill deze 2 minuten in de pan en rol ze in de seranoham. Beleg een stukje brood met het hamrolletje. Leg er een vers blaadje koriander op en prik er een prikkertje doorheen.
  4. Snij de speklap in kleine stukjes. Marineer met de cajunkruiden. Bak de lapjes in een pan tot ze gaar zijn. Snij de groene peper in repen en verwijder de zaadlijsten. Bak deze ook in de pan totdat het velletje wat bruiner wordt. Leg eerst het spek op het broodje gevolgd door de peper en garneer met zeezout en verse citroenrasp. Steek er een prikkertje doorheen.
  5. Snij de chorizo in hele kleine reepjes en bak deze even kort aan tot het knapperig wordt. Leg op een broodje en serveer met verse peterselie.
  6. Nu zijn je glutenvrije pincho’s af! Eet smakelijk!
Deel dit Recept
Vorige post

Glutenvrij op vakantie: handige lijstjes!

Volgende post

Lactosevrije kruidenspread met Becel met walnootolie

Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!