Recepten

Glutenvrije pim’s cake

Alleen al van de gedachte aan de Pim’s koekjes loopt het water me in de mond. Toen ik in Londen woonde kwam ik in aanraking met Jaffa cakes. Dat zijn precies dezelfde koekjes! Een zachte onderkant met een sinaasappel achtige gelei erop die omhult wordt door een lange chocolade. Super lekker man.

Nu heb je in Nederland nog geen glutenvrije Pim’s, maar in Londen hebben ze wel glutenvrije Jaffa cakes. Je snapt dat als ik daar ben ik die koekjes eet!

Glutenvrije Pim's cake

Glutenvrije Pim’s cake

Toen ik dus tegen een recept van een rauwe (en paleo vriendelijke) en glutenvrije Pim’s cake aan liep dacht ik ‘dit MOET ik maken’. Nou dat is gelukt, natuurlijk heb ik het een en ander weer aangepast zodat het geschikt is voor mijn dieet (en grote kans dat het ook jouw dieet is). Man man, het is lekker!

glutenvrije-pims-cake_3

Recept Afdrukken
Glutenvrije pim's cake
Prep Tijd 20 minuten
Passieve Tijd 3 uur
Porties
porties
Ingrediënten
Voor de bodem
Voor de vulling
Voor de bovenkant
Prep Tijd 20 minuten
Passieve Tijd 3 uur
Porties
porties
Ingrediënten
Voor de bodem
Voor de vulling
Voor de bovenkant
Instructies
  1. Week de cashewnoten in water en laat dit minstens 3 uur staan. Ik doe het altijd de avond ervoor. Dat is het makkelijkste.
  2. Maal de cashewnoten in de keukenmachine fijn. Zorg dat het geen spread wordt maar laat het tot kruimels malen.
  3. Kneed met de hand de cashewnoten, kokosmeel, agave siroop en het zeezout alles tot een deeg.
  4. Pak er een vierkante cakevorm (23 cm) bij en bedek deze met bakpapier.
  5. Bedek de bodem van de vorm met het cashewnotendeeg en zet in de vriezer.
  6. Doe daarna de abrikozen in de keukenmachine en maal tot ze grof gehakt zijn.
  7. Rasp de sinaasappel en pers deze uit. Voeg zowel de rasp als het sap aan de abrikozen toe. Laat mengen tot het een geheel is.
  8. Verdeel de abrikozenlaag over de bodem en zet weer terug in de vriezer.
  9. Smelt vervolgens de kokosolie en laat een beetje afkoelen. Je wilt dat het nog wel vloeibaar is, maar niet zo heet.
  10. Meng met een garde de cacao, agave siroop, vanille en zout er doorheen en verdeel over de abrikozenlaag. Zet in de vriezer om af te laten koelen.
Deel dit Recept
Vorige post

Paleo bananenbrood

Volgende post

Dubbele bacon & lamsburger

Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!