Recepten

Glutenvrije clubsandwich

Ergens even lekker lunchen en dan een glutenvrije clubsandwich kunnen bestellen. Die optie komt niet zo vaak voor. Daarom maken we ook dit gewoon even lekker zelf. Ik vind toch dat als je moeite voor je eten doet het altijd beter smaakt! En nu kan je er zelf de lekkerste glutenvrije clubsandwich maken die jij voor ogen hebt. Ik deel vandaag mijn versie met je.

Glutenvrije clubsandwich

Ik mocht laatst op uitnodiging van Genius – een fijn glutenvrij merk met vers brood – komen lunchen om hun nieuwe producten te proberen. Er zitten fijne dingen bij hoor. Daar heb ik Lucinda – het brein achter Genius – ontmoet. Ontzettend lieve en slimme vrouw met een zoon die glutenvrij moet eten en og een zoon die lactose vrij moet eten. Zij vind het, net als ik, belangrijk dat eten gewoon lekker smaakt! Daarom ben ik stiekem best wel bij met de broden van Genius. Vooral het meerzaden en fruitbrood. Daar word ik blij van.

Glutenvrije clubsandwich

Recept Afdrukken
Glutenvrije clubsandwich
Glutenvrije clubsandwich
Prep Tijd 10 minuten
Porties
clubsandwich
Prep Tijd 10 minuten
Porties
clubsandwich
Glutenvrije clubsandwich
Instructies
  1. Stapel de 3 boterhammen op en snij de korstjes er vanaf. Normaal zijn korstjes hartstikke lekker maar heel af en toe mag je ze eraf snijden.
  2. Leg de boterhammen onder de grill. (Gewoon 10 minuutjes de grillstand van je oven aanzetten op 180 graden) OF gebruik een broodrooster. Kan ook.
  3. Bak in een pan de bacon aan en bak een spiegeleitje.
  4. Snij de tomaat in grote plakken.
  5. Als de boterhammen krokant zijn leg je de eerste op een bord. Smeer er een laagje mayonaise op en bedek met plakken tomaat. Pak twee plakken kalkoenfilet en leg deze op de tomaat. Bedek met een tweede boterham.
  6. Besmeer ook de tweede boterham met een klein beetje mayonaise. Leg daar het spiegeleitje op gevolgd door de plakken bacon. Dek af met de derde boterham.
  7. Steek twee satéprikkers in de clubsandwich en snij in twee driehoeken. Serveer met naturel chips of verse patat!
Deel dit Recept
Vorige post

Abrikozenfudge met amandel en chocolade

Volgende post

Pindakaasfudge

Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!