Recepten

Gezonde dadelballetjes

Gezonde dadelballetjes. Ze noemen ze ook wel bliss balls of geven de naam vegan balls mee. Welke naam je er ook aan geeft, ik vind ze ideaal. Een handig tussendoortje dat lekker is, vrij van geraffineerde suikers is, geen gluten, lactose, melk of soja bevat en dat niet moeilijk te maken is.

Klinkt goed toch? Je hebt ze ook in vele varianten en kan hele fijne combinaties maken maar laten we beginnen met één soort. Doe je mee?

Gezonde dadelballetjes

Ik heb vandaag de balletjes bedekt met kokosvezel. Wil je nou iets anders dan kokosvezel (ik weet dat we het bij één soort zouden laten maar ik geef je enkel en alleen een suggestie)? Rol ze dan in de cacao! Dat is namelijk ook heel lekker.

Gezonde dadelballetjes

Druk af!
Gezonde dadelballetjes
Gezonde dadelballetjes
Prep Tijd 15 minuten
Passieve Tijd 6 uur
Porties
balletjes
Ingrediënten
Prep Tijd 15 minuten
Passieve Tijd 6 uur
Porties
balletjes
Ingrediënten
Gezonde dadelballetjes
Instructies
  1. Laat de cashewnoten minstens 6 uur weken in water (ik doe dat altijd de avond ervoor).
  2. Laat de cashewnoten uitlekken.
  3. Snij de dadels in stukjes.
  4. Maal de cashewnoten in de keukenmachine fijn, doe vervolgens de dadels en honing erbij. Zorg dat het volledig fijngemalen is. Voeg daarna de cacao en kokosolie toe.
  5. Leg de kokosvezels op een bord of in een schaal. Als alles een geheel is dan kan je op twee manieren ballen gaan vormen.
  6. 1. Of je pakt twee lepels waarmee je ‘balletjes’ maakt en die in de kokosvezel legt. Vanaf daar pak je ze met je handen en rol je er betere balletjes van. 2. Of je gaat er gelijk voor en vormt de balletjes met je handen. Dit kan wel een plakkerige bende worden (hou dat even in de gaten!).
Deel dit Recept
Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!