Recepten

Geroosterde kikkererwten (glutenvrij)

De een houdt van zoet, de ander is meer een hartig typje. Ik val in de laatste categorie. Als we over tussendoortjes gaan praten dan zou ik het liefst een zak chips eten (te vet), een kaasplankje (dat kan al helemaal niet vanwege de lactose), een handje noten (lekker) of een stukje chorizo (ook heel lekker, maar ook niet altijd goed. Nu zijn kikkererwten de ideale oplossing! En geroosterde kikkererwten zijn al helemaal een succes. Een compleet glutenvrij, lactosevrij, suikervrij, notenvrij, sojavrij, vegetarisch EN veganistisch tussendoortje. Wat wil je nog meer?

Geroosterde kikkererwten glutenvrij

Ingrediënten voor 1 persoon:

  • 1 blikje kikkererwten
  • 0,5 tl cayennepeper
  • 0,5 tl paprikapoeder
  • 0,5, tl chilipeper
  • Optioneel: koriander, kaneel, komijn (van alles een snufje)
  • 1 el olie (kokosolie, olijfolie of zonnebloemolie)

Bereiding:

De bereiding is vrij simpel. Verwarm de oven voor op 200 graden.

Bekleed de bakplaat met bakpapier.

Open het blikje kikkererwten en laat ze heel goed uitlekken. Je kan ze eventueel droogdeppen met een – schone – theedoek.

Stop de kikkererwten in een bak, giet de olie erover en meng met alle kruiden. Roer voorzichtig want kikkererwten kan je snel kapot maken.

Heb je alles goed gemengd? Top, dan kan je ze nu op de bakplaat scheppen. Zet ze daarna in de oven voor ±20 minuten. Dit kan echt ontzettend verschillen per oven. Schep ze in ieder geval elke 10 minuten om! Ze zijn klaar als ze crispy zijn (dat test je door er gewoon even eentje te proberen).

Dat was ‘m alweer. Heerlijk receptje toch? Je kan deze erwten ook gebruiken in een salade.

Fijne dag!

Vorige post

Intolerant in een restaurant | Reactie op Voedselallergie drijft chefkoks tot waanzin

Volgende post

Glutenvrij gevuld speculaas

Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!