Recepten

Gepocheerde kip met bacon en avocado

De ene dag heb ik er een bloedhekel aan omdat ik geen inspiratie heb, de andere dag vind ik het te gek en maak ik iets teveel verschillende gerechten. Ik heb het over lunchen. Daarom vind ik brunchen ook altijd een geslaagd plan. Gewoon lekker veel eten en veel verschillende gerechtjes.

Misschien dat ik daar een traditie van ga maken op zaterdag. Elke zaterdag brunch. Omdat het kan.

Dit recept vind je toevallig ook terug in het Foodless-kookboek (naast 70 nieuwe recepten die je niet op de site vind) maar ik vind het vooral leuk om je het verhaal erachter te vertellen!

Ik het dit gerecht ontdekt toen ik in Londen woonde. We hadden tegenover de universiteit een mini restaurantje/cafe’tje waar ze altijd de heerlijkste broodjes maakte. Het interieur zag er niet uit maar de broodjes waren heerlijk. Ik hoor je denken ‘broodjes’? Ik wist toen nog niet dat ik niet tegen gluten kon, ik wist alleen dat ik een lactose-intolerantie had dus at ik gewoon nog broodjes.

Maar in dat zaakje hadden ze altijd de lekkerste huisgemaakte salades voor op je ciabatta. Ik koos eigenlijk altijd voor de kip met bacon en avocado want die was me toch lekker! Toen ik weer terug in Nederland was miste ik dat broodje en besloot het na te maken. Met succes!

Deze gepocheerde kip-salade met bacon en avocado smaakt zo goed. Het lijkt alsof ik weer in dat zaakje zit.

 

Druk af!
Gepocheerde kip met bacon en avocado
Kook Tijd 40 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Kook Tijd 40 minuten
Porties
personen
Ingrediënten
Instructies
  1. Doe een liter water in een pan en breng samen met het bouillon blokje aan de kook.
  2. Als het water kookt voeg je de kip toe, zet je het vuur uit en laat je de kip met de deksel op de pan zo'n ±30 minuten gaar worden. Haal de deksel er NIET af in de tussentijd (dan verlies je een hoop warmte).
  3. Snij de kip in kleine stukjes en doe in een kom. Bak de baconreepjes in een pan aan tot ze krokant zijn. Ik dep altijd het vet er een beetje af en doe ze daarna bij de kip in de kom.
  4. Snij de avocado ook in kleine stukjes en voeg bij de kip en bacon.
  5. Meng vervolgens met de mayonaise en limoensap en breng op smaak met verse peper.
Deel dit Recept
Carlijn

Carlijn

Carlijn is een ervaringsdeskundige als het op overleven met een gluten- EN lactose-intolerantie aankomt.

Haar favoriete eten? Sushi, poké bowls en aardbeien!